Szeretettel köszöntelek a Biblia klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biblia klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biblia klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biblia klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biblia klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biblia klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biblia klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biblia klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Jézus csodái
A hal szájában lévő ezüstpénz megtalálása 6. rész
(Máté 17, 24-27)
Ez az eset abszolút bizonyíték arra, hogy amit itt az Úrtól követeltek, az Isten pénze volt, Istennek kellett adni és nem a császáré, hogy a császárnak adják. Csak ezzel a feltétellel igényelhet magának mentességet, ahogy teszi e szavakban: "Akkor tehát a fiak szabadok". A császárnak járó fizetséggel egészen másként állt volna a helyzet. Krisztus nem a császár fia. Az a tény, hogy a fiak szabadok, Neki sem adott volna kivételezést. Ő más alapon állíthatta szabadságát. Ezt azonban nem tette, mert azért jött, hogy alávesse magát földi életideje alatt minden emberi rendelésnek. Az itt található többes számú "fiak" az egyes számú "fiú" helyett zavart okozott egyeseknek. A magyarázat könnyű. A világi kapcsolatokról általános nyilatkozatot tenni, amiből analógiáját (hasonlóságát, egyezését) kölcsönzi, mivel sok "földi király" van és egy-egy királynak lehet sok fia is, természetesen többes számú formában fogalmazza beszédét, de amikor a dolog mennyei rendjéhez érkezünk, amelynek a földiek az árnyékai, akkor az egyes számú, egyedüli Fiúra szorítja magyarázatát, mert a mennynek csak egy Királya van, az Atya egyszülöttje. Talán levonható ebből az a következtetés, hogy az Úr nemcsak a saját maga mentességét akarja belefoglalni ebbe, hanem mindazokét, akik ebben a másodlagos értelemben "Isten fiai". Ez nyilvánvalóan nem vonatkozik az Istennek járó fizetségre nézve. Ezt senki sem köteles megadni annyira, mint az "Ő fiai". Ha a kérdéses fizetség polgári jellegű lenne, hasonlóképpen nem volna igaz. Ő nem úgy, mint idősebb a sok testvér között, hanem mint Isten egyedüli és igaz Fia igényli ezt a mentességet magának. Megfigyelhetjük mellékesen, hogy maga az érvelés erős és meggyőző bizonyságtétel az igazi fiúságról, és Jézus Krisztusnak az Atya iránti helyes kapcsolatáról., amit ennek tagadói sem könnyen kerülhettek ki vagy vonhattak kétségbe. Igaz, hogy azoknak, akik eltökélték, hogy nem lehet őket meggyőzni, mindig van menekülési kibúvó, jelen esetben ezt a többes számú "fiúk" teszi lehetővé. Ámen!
A hal szájában lévő ezüstpénz megtalálása 6. rész
(Máté 17, 24-27)
Ez az eset abszolút bizonyíték arra, hogy amit itt az Úrtól követeltek, az Isten pénze volt, Istennek kellett adni és nem a császáré, hogy a császárnak adják. Csak ezzel a feltétellel igényelhet magának mentességet, ahogy teszi e szavakban: "Akkor tehát a fiak szabadok". A császárnak járó fizetséggel egészen másként állt volna a helyzet. Krisztus nem a császár fia. Az a tény, hogy a fiak szabadok, Neki sem adott volna kivételezést. Ő más alapon állíthatta szabadságát. Ezt azonban nem tette, mert azért jött, hogy alávesse magát földi életideje alatt minden emberi rendelésnek. Az itt található többes számú "fiak" az egyes számú "fiú" helyett zavart okozott egyeseknek. A magyarázat könnyű. A világi kapcsolatokról általános nyilatkozatot tenni, amiből analógiáját (hasonlóságát, egyezését) kölcsönzi, mivel sok "földi király" van és egy-egy királynak lehet sok fia is, természetesen többes számú formában fogalmazza beszédét, de amikor a dolog mennyei rendjéhez érkezünk, amelynek a földiek az árnyékai, akkor az egyes számú, egyedüli Fiúra szorítja magyarázatát, mert a mennynek csak egy Királya van, az Atya egyszülöttje. Talán levonható ebből az a következtetés, hogy az Úr nemcsak a saját maga mentességét akarja belefoglalni ebbe, hanem mindazokét, akik ebben a másodlagos értelemben "Isten fiai". Ez nyilvánvalóan nem vonatkozik az Istennek járó fizetségre nézve. Ezt senki sem köteles megadni annyira, mint az "Ő fiai". Ha a kérdéses fizetség polgári jellegű lenne, hasonlóképpen nem volna igaz. Ő nem úgy, mint idősebb a sok testvér között, hanem mint Isten egyedüli és igaz Fia igényli ezt a mentességet magának. Megfigyelhetjük mellékesen, hogy maga az érvelés erős és meggyőző bizonyságtétel az igazi fiúságról, és Jézus Krisztusnak az Atya iránti helyes kapcsolatáról., amit ennek tagadói sem könnyen kerülhettek ki vagy vonhattak kétségbe. Igaz, hogy azoknak, akik eltökélték, hogy nem lehet őket meggyőzni, mindig van menekülési kibúvó, jelen esetben ezt a többes számú "fiúk" teszi lehetővé. Ámen!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!