Szeretettel köszöntelek a Biblia klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biblia klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biblia klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biblia klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biblia klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biblia klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biblia klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biblia klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát Jáki Péter indította 15 éve
Ide várjuk azokat az igehelyeket, aminek a megértésével gondjaitok vannak.
Példaképpen hozom a Mt 11,12 szövegét:
"A Keresztelő János idejétől fogva pedig mind mostanig erőszakoskodnak a mennyek országáért, és az erőszakoskodók ragadják el azt."
Várom vélményeteket , ti hogyan értetik ezt az igét?
Várom a hasonlóan nehéznek ítélt igehelyeket is!
Ha aktívak lesztek ígérem, hogy elmondom, szerintem mi a megoldása a Mt. 11:12-nek... ;-)
Üdvözlettel: Péter
Hozzászólások eddig: 10
Jáki Péter üzente 15 éve
Köszönjük az értékes hozzászólást Etus! Isten áldja meg életedet, várjuk további gondolataidat!
Üdvözlettel: Péter
Fasi Lajosne Etelka üzente 15 éve
Szeretettel köszöntelek benneteket ezen a fórumon. Még csak most csatlakoztam, így kevés a tapasztalatom. De a feltett kérdésre szeretnék egy gondolatot írni. Szerintem ez arról szól-figyelmeztet-, hogy akik kitartóan és igazán szívből keresik Jézust, azok meg is találálják.Mert ha vétetek is, ha bűnbe estek is, de megvallották Jézusnak hű és igaz, hogy megbocsájt.Ezért újra és újra arra hívja a lelket, hogy igen is tusakodjunk a bűnnel és főleg önmagunk legyőzésével, mert ez a legnehezebb. De , aki mindvégig hű maradt ,az fogj megragadni ezt a felkínált lehetőséget. Üdv, Etus
Jáki Péter üzente 15 éve
Stelkovicsné Balogh Judit üzente 15 éve
Köszönöm hogy itt lehetek,nagyon tetszik ez a fórumtéma,én a feladott igét átnéztem más fordítású Bibliában is és ott sokkal érthetőbben van leírva ez a vers :"Keresztelő János napjaitól mostanig a mennyek országa erőszakot szenved,és az erőszakosok igyekeznek hatalmukba keríteni".
A magyarázat ehhez a vershez pedig-" A 12.v. a Máté evangéliumának összefüggésében, (lásd Lk.16.16.) inkább negatívan értendő: a hatalmasok fizikai és morális erőszaka ( vö.4:12.;14:1-12;23:13.---/akik nem ismerősek a Bibliában-minden idézet a Máté evangéliumából van,itt ez saját bejegyzés/, és a széles néprétegegek rosszindulata és közönye( vö.16-24 v.)kímúlással fenyegeti azt a mozgalmat , amit Keresztelő János elindított (vö. 7-9v.) "
Amit Lukács evangéliuma ír ,az is nagyon szép fogalmazás:"A tőrvényt és a prófétákat, Jánosig hirdették, azóta az Isten országának örömhírét hirdetik,és mindenki erőnek erejével törekszik feléje. Lk.16:16. A magyarázat hozzá pedig:"A torvény és a próféták az üdvtörténetnek azt a korszakát jelentik,amit Jánossal,annak utolsó képviselőjével ,véget ért.E fellépésével és a közeli ,sőt elérkezett Isten uralmának (-Isten országa) meghirdetésévél valami új kezdődött. Minden embernek szól a meghívás,hogy lépjen be a közeledő beteljesedés erőterébe, éljen abban és abból.Ezt mindenki szívesen hallgatja,és erőnek erejével törekszik feléje.Isten akaratát ahogyan azt Mózes -törvényéből és a prófétai iratokból megismertük, ez a változás nem teszi érvénytelenné,sőt most lehet annak forradalmi erejét igazán megérteni és az emberi cselekedetben végre betölteni.-"
Elgondolkozom azon,vajon hány ember kapaszkodik úgy a tőrvényhez ,hogy közben nincs újjászületve? Valláshoz ragaszkodnak,etiketthez,emberi szokásokhoz,és nem tudják hogy az egyedüli megoldás Jézus Krisztusban vetett hit,ami a cselekedetekben nyilvánul meg...mert senki másban nincs üdvösség ,csakis Ő benne,egy szent sem fogja magára vállalni bűneimet,nem tudd szenté tenni csak az Ő kifolyt vére...Kívánom minden kedves olvasónak-álljon a tükör elé és kérdezze meg attól akit ott lát :ismerlek-e,ki vagyok én???mit ér az életem,ha meghalok mi lesz velem,kiben hiszek,és miért?mit érek a hittel és ha nem lenne igaz az egész mit veszitek??? és ha mégis igaz az egész akkor mit veszitek??? kérlek,ne feledd Isten szeret téged! Megmutatta a kereszten-te mit mutathatsz fel a bűneiden kívül? Kérlek felely Isten szeretetére-és Ő megszabadít minden bűntől és értelmet kap életed-Köszönöm hogy elolvastad ez írást,mert már így tettél saját érdekedben egy lépést:tudod mit kel tenned,és már nem lehet az kifogás hogy senki sem szólt neked ezekről a dolgokról-Üdvözöllek szeretettel-Judit
Jáki Péter üzente 15 éve
Kedves Anita!
Ígéretemhez híven ezúton írom le gondolataimat – miután utánanéztem – az általad idézett igének. Ahhoz, hogy ezt az igét megértsük szükség van arra, hogy az egész fejezetet értsük, és lássuk az összefüggéseket a szövegkörnyezettel. Ez a fejezet úgy szól Izráelről, mint kitett gyermekről. Azt parancsolja az Úr Ezékielnek, hogy adja tudtára Jeruzsálemnek bűneit. Jeruzsálem azért bűnös, mert már származása is tisztátalan: „Atyád Emoreus, és anyád Hitteus asszony”. Az Emóriak Kánaán honfoglalás előtti lakói voltak és a hettiták is ebben az időben álltak hatalmuk tetőfokán. Ők is Kánaán Izráel előtti lakói voltak és menekültjeik egy része eljutott Jeruzsálembe is, ahol az emóri alsóbb néprétegek mellett ők lettek a zsoldosok és az uralkodó réteg. Jeruzsálem származásának nyers kimondása megalázza Izráelt, hiszen a nép Ábrahámtól származónak tartotta magát (lásd. Ésa. 41:8; 51:2; Mt 3:9; Jn 8:33.39). A következő versekből világos, hogy nemcsak Jeruzsálemről van szó, hanem az egész választott népről. A leírás műfaja szerint jelképes beszéd (allegórikus), ezért minden vonását jelképes értelemben kell vennünk. Ahogyan írtam: kitett gyermekhez hasonlítja népét a próféta, a nyomorék gyermekek és feleslegesnek tartott leánygyermekek jutottak erre a sorsra, akiket születésük után a legszükségesebb gondozásban sem részesítettek: nem vágták el és nem kötötték el a köldöküket, nem mosták le róluk a vért és dörzsölték be őket sóval. Izráel olyan gyermekhez volt hasonló, akit senki sem szánt meg. Már születése napján megvetették; nyomorultul elpusztult volna, ha az Úr meg nem könyörült volna rajta. Az Úr, mint vándor megy el a kitett gyermek mellett. „És ezt mondtam neked: „A te véredben élj!” Ez teremtő Ige! Az emberi szülők halálra ítélték Izráelt; az Úr szava élettel ajándékozta meg. Eszünkbe juthat Hós 9:10 üzenete: az Úr a „pusztában” találta Izráelt; ott szerette meg őt és ott tette fiává (Hós 11:1, Ésa 1:2).
Folytatás alább....
Jáki Péter üzente 15 éve
Folytatás:
Ezt a képet látjuk itt is azzal a képpel összekötve, mely szerint Izráel az Úr menyasszonya (lásd: Hós 1–3. rész; Jer 2:2; 3:1–13). A talált gyermeknek nemcsak azt parancsolta meg az Úr, hogy éljen, hanem azt is, hogy növekedjék (a 7. vers helyesen a „sok ezerre szaporítottalak” helyett „növekedj”). Meg is nőtt és „nagy szépségre” jutott, azaz érett nővé serdült). A 8. vers ezt úgy is kifejezi, hogy az Úr még egyszer elment a kitett gyermek mellett, és látta, hogy az már a szerelem korában van. Ekkor az Úr „kiterjesztette takaróját” (Ruth 3:9). Ez a menyasszonnyá tétel mozdulata. Az eskü már a házasságkötéshez tartozik (Mal 2:14): „frigyre léptem veled” (lásd. Péld 2:17). Ezután hangzik el a szövetségkötési formula: „lől az enyém” (lásd még: Ez 14:11; 36:28; 37:23.27). A nászhoz tartozott a vértől való megmosás (ez már nem a születéssel járó vér; 4., 6. vers) és a finom olajjal való megkenés (lásd még: Ruth 3:3; Eszt 2:12). Az Úr pompás ruhákat ajándékoz „menyasszonyának”: a hímes ruha a királynénak jár (Bír 5:30; Zsolt 45:15). A továbbiakban finom bőrből való sarukról („borjúfóka”, vagy máshol a „borzbőr” mint a kijelentés sátrának takarója, II. Móz. 26:14; IV. Móz. 4:25), finom anyagból való ruháról, karperecekről, nyakláncokról, orrba és fülbe való karikákról, sőt a fejet ékesítő koronáról is szó van. A szép ruhákon kívül az Úr finom ételekkel is ellátta menyasszonyát (lásd pl. Hós 2:10). A 13. vers végén levő két szó már elhagyja jelképes beszédet és kimondja: „királyságra jutottál”. Ez Jeruzsálemre mint királyi székhelyre gondol. Hasonló értelemben szól a 14. vers arról, hogy Jeruzsálem híressé vált a nemzetek közt. Ez is inkább népre illik, mint egyénre. Hasonló felsorolást láthatunk egyébként Ézs 3:16–24-ben, de ott nem allegorikus, hanem szó szerinti értelemben.
Remélem érthető volt a magyarázat!
Testvéri üdvözlettel: Péter
Jáki Péter üzente 15 éve
Kedves Anita!
Először is köszönöm a hozzászólásokat. Valóban a többség így értelmezi ezt az igét, csakhogy az eredeti görög szövegben szereplő kifejezés: ἁρπάζουσιν jelentése: elragadni, erőszakkal elragadni, erőszakot szenvedni, ami azért valljuk be nagyon távol áll a komoly erőfeszítéstől... ;-)
Az ezékieli igére pedig hamarosan válaszolok, szeretném alaposabban körbejárni...
Üdvözlettel: Péter
[Törölt felhasználó] üzente 15 éve
Kíváncsi lennék, hogy más hogyan értelmezi a következőket:
"És felékesítéd magadat aranynyal és ezüsttel, és öltözeted vala fehér gyolcs és selyem és hímes ruha; lánglisztet, mézet és olajat ettél, és megszépülél felette igen, s királyságra jutál." Ez 16,13
[Törölt felhasználó] üzente 15 éve
Úgy értelmezném, hogy azoké lesz a mennyek országa, akik komoly erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy az Urat kövessék útjukon. :-)
Jáki Péter üzente 15 éve
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás